Raňajkové cereálie sa v 60-tych rokoch stali veľkým hitom, ktorý sa zo západu rýchlo preniesol do celého Sveta. Len málokto si však v tej dobre uvedomoval, koľko pridaného cukru a konzervačných látok jedna krabica sladkej dobroty obsahuje. Mamičky to milovali, v domienke, že sa jedná o zdravé raňajky, s radosťou nasypali deťom plnú misku tejto kalorickej bomby a zaliali ju mliekom, sladkým džúsom, či jogurtom. Až po dlhšej dobe si začíname uvedomovať, že nie všetko, čo reklama opisuje ako super zdravú potravinu, je skutočne zdraviu prospešné. Müsli pritom majú z historického hľadiska úplne iný význam. Okolo roku 1900 ich vymyslel švajčiarsky lekár Maximilian Bircher-Benner a podával ich svojim pacientom ako vyváženú stravu. Zapečené müsli dnes nazývame granola a dajú sa pripraviť na veľmi veľa spôsobov podľa aktuálnej chuti a stave špajze. Fantázii sa v tomto prípade medze nekladú a je len na Vás, čo do zmesi pridáte. Skúsme teda v tejto „sladkej dobe“ vrátiť müsli a ich pôvodný význam. Je skutočne veľmi jednoduché pripraviť si granolu doma na niekoľko dní dopredu.

Ingrediencie, ktoré som použila ja:

 

Postup:

Všetky ingrediencie okrem sušeného ovocia, mlieka, medu a kakaa vysypeme na pečúcim papierom pokrytý pekáč (alebo rastlinným olejom pomastený pekáč) a poriadne premiešame. Mlieko (vodu) si zohrejeme asi na 60°C (neprivádzame k varu) a necháme v ňom rozpustiť med a kakao. Ešte teplým mliekom zalejeme suchú zmes vysypanú na pekáči a lyžicou premiešame. Pečieme pomaly na 150 – 180°C 20 – 40 min. Granolu priebežne kontrolujeme a asi každých 10 min vytiahneme z rúry a premiešame aby sa spodné vrstvy dostali navrch a naopak. Tesne pred dopečením pridáme sušené ovocie. Pečením sa čokoláda krásne rozpustí a po vychladnutí vytvorí famóznu chrumkavú konzistenciu.

Podávame ju len tak samotnú, s ovocím, mliekom alebo jogurtom. Teplá chutí najlepšie 😉

Mohlo by Vás zaujímať:

Recept: Kakaové tahini sladené ďatlami

Sezam indický je u nás zatiaľ známy len ako korenie, ktoré sa používa zväčša do indickej kuchyne. Je to veľká škoda, pretože tieto na meď, vápnik a železo bohaté semienka majú nie len významné blahodarné účinky, ale aj široké uplatnenie v slanej i sladkej kuchyni. Keď...

preèítajte si viac

Recept: Nepečené kávové guľky

Tento recept som vymyslela pri príprave na štátnice, kedy som premýšľala, čím by som asi najviac potešila vyčerpanú a hladnú komisiu. Premýšľala som nad surovinami, ktoré sú chutné a dokážu rýchlo dodať energiu a hlavne dobrú náladu. Výber bol teda jasný: káva,...

preèítajte si viac